Khamis, 15 Ogos 2019

Orang Hindu di Malaysia.. jagalah lidah.


1.Dr Zakir Naik, mengaku dia hanya tetamu dalam negara ini kerana diberikan taraf penduduk tetap.
2. Bila ada gesaan dia dihantar balik ke India. oleh orang bukan Islam khasnya mereka yang beragama Hindu kerana tuduhan pengubahan wang haram di India. Isunya diseret soal dahwah Islamnya di Malaysia kerana ada dikalangan orang India di Malaysia membawa sentimen agama dalam isu ini.
3. Tidak ada kaitan kes langsung kes pengubahan wang haram di India dengan soal dahwah agama Islam tetapi penganut agama Hindu di Malaysia, nampak bersungguh cuba menghalau dia keluar untuk mendapatkan perlindungan dalam satu Kerajaan yang meletakan Islam agama rasmi negaranya.
4. Maka kita pun perlu bertanya walau Zakir Naik sudah menafikan tuduhan yang dipersoal oleh penganut Hindu dan orang islam sendiri yang pro kepada PH bahawa tetamu awal perlu balik dulu sebelum dia balik ke India. Adakah mereka-mereka yang masih lagi menganggap nenek moyang mereka itu pendatang dari India atau bahasa sopan Zakir Naik.. Tetamu?.
5. Maka, jika anda sudah mencurahkan kesetiaan kepada Malaysia dengan lapisan generasi seabadnya di Malaya. Kenapa menyibuk dalam soal extradisi India terhadap Dr Zakir Naik ini?.
6. Adakah sentimen anti Islam di India kamu bawa ke Malaysia?, disebabkan oleh kasta rendah yang asalnya Hindu kemudian memeluk Islam kerana di diskriminasi kasta rendah yang berasal beragama Hindu, saperti pembakaran Masjid Babri di India, Semua orang tahu bukan soal siapa pemilik tanahnya ialah kerana orang Islam di Babri asalnya dari kasta rendah India yang memeluk agama Islam. Soal Masjid Babri asal kuil Hindu adalah alasan. Jika Kuil Hindu kamu katakan lahirnya Sri Rama dan titisan darah Dewa Wisnu.. kenapa kamu bakar Masjid Babri?.. tukarkan sahaja balik ke Kuil Hindu.
5. Ingatlah kita di Malaysia tidak sama dengan India, di mana India hingga kini menjadi suratan sejarah India bahwa Islam dan Hindu sangat sulit bersatu. Sulit berdampinganya dua agama itu setidaknya telah memecah India dengan Pakistan. Sebuah perpisahan yang penuh darah.
6. Diharapkan orang India yang beragama Hindu di Malaysia supaya menjaga lidah. Kita telah hidup rukun damai sebagai negara bangsa. Jangan campur tangan urusan ini. Biarkan kami orang-orang Islam menguruskannya.. Jangan babitkan isu tuduhan pengubahan wang haram Zakir Naik dengan dahwah Islamnya. menjadikan konflik Islam dan Hindu di Malaysia pula.
Amat bahaya jika ini berlaku.
Sang Kelembai
Bandar Sri Permaisuri.
August 15, 2019

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan mestilah selari dengan isu yang di wacanakan, sebarang ulasan yang tidak sewajarnya dalam isu tidak akan disiarkan atau dipadamkan kemudian

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.