Selasa, 14 Mei 2019

Masih adakah penyusupan anasir dan ideologi Komunis dalam Parti Politik di Malaysia


1, Apa pun dari segi politiknya penyusupan puak kiri dalam kesatuan sekerja dan parti politik sehingga tertubuhnya dua parti DAP dan Gerakan (pada awalnya) telah menjayakan cita-cita Komunis. Peristiwa Mei 13, 1969 adalah kelanjutan perjuangan menjadikan Malaya sebuah negara komunis. Satelah Malaysia menamatkan Dharurat Komunis pada tahun 1960.
2. Komunis hari bergerak dalam bentuk caranya yang lama ia itu 'komrad bertopeng'. Mereka menggunakan demokrasi dalam meneruskan cita-cita mereka. Setiap tahun mereka melahirkan kader-kader komunis yang cukup terlatih yang menyusup dalam parti-parti politik, dan mereka bercakap dalam sistem demokrasi.
3. Ideologi Komunis bukan sahaja didukung oleh orang Cina, satu kesalahan jika sinonim Komunis dikaitkan dengan orang Cina. Komunis satu ideologi bagi mereka yang percaya akan samaratan klas dalam masyaraakat. Pemimpin Komunis terdiri dari berbagai rupa. Malah negara Islam saperti Yamen pun ada Parti Komunis. Saperti perpecahan Kesatuan Soviet disebabkan pemimpinnya Komunis Soviet khasnya berkuasa hidup dalam kekayaan. Maka ini tidak menunjukan pendukung ideologi Komunis menolak pemimpin mereka yang kaya raya kecuali mereka kekal dalam kemiskinan.
4. Peristiwa Mei 13, 1969 adalah satu peristiwa yang dicuba oleh Komunis untuk menguji kekuatan kader politiknya. Itu sebab dalam laporan rasmi Mei 13, 1969 dinyatakan berlaku pertemporan beberapa kumpulan orang Cina yang bersenjata dengan orang Melayu di Kuala Lumpur. Mustahil orang-orang Cina dan India yang terlibat mahu menyerahkan nyawa mereka kerana satu perjuangan perkauman dan mati sia-sia.
5. Kini sudah berlalu 50 tahun. Tidak ada perayaan Jublee Emas untuk meraikan. Sepatutnya boleh di adakan oleh Parti Pemerintah Kerajaan PH dengan nama 50 tahun Majlis Muhibbah. Kerana Majlis Muhibbah Negara ditubuhkan pada tahun 1969 salepas peristiwa Mei 13, 1969.
6. Berdasarkan tulisan media sempena 50 tahun, menunjukkan isu perkauman dibangkitkan lagi. Kebanyakkan cerita individu yang terlibat. Dan banyak hanya direka dan berat sebelah.Di pihak Pemimpin Kerajaan tidak mahu memberi komen sempena 50 tahun peristiwa yang hampir meruntuhkan asas kukuh pembinaan bangsa.
7. Apa pun penyusupan Komunis dalam Parti Politik masih lagi berterusan.. Berapa isu dinyalakan api semula, dimana pernah digunakan oleh Komunis bagi menarik yang percaya perjuangannya, digunakan secara terbuka. Isu Raja Melayu, hak orang melayu, diskriminasi kaum adalah satu senjata ampuh bagi propaganda Komunis menarik minat gulongan muda menyertai.
8. Rakyat Malaysia berbagai kaum, tidak kira apa bangsa dan keturunnya mesti bijak menilai setiap langkah parti politik yang akan memerangkap anda dalam satu perjuangan Komunis. Bagaimana pun hanya jauhari yang kenal manikam. Jangan lupa bahawa masakan tempua bersarang rendah.
9. Sama sama kita beringat akankata dalam dialog Filem Madu Tiga.. 'baik ada maknanya tu'. Waspadalah bangsaku dan yang lain jangan terjerumus dalam lubang yang sama.
Bandar Sri Permaisuri
Mei 14, 2019

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan mestilah selari dengan isu yang di wacanakan, sebarang ulasan yang tidak sewajarnya dalam isu tidak akan disiarkan atau dipadamkan kemudian

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.