Khamis, 23 Mei 2019

50 tahun dalam UMNO, aku cukup kenal mentaliti pemimpin UMNO. Dulu, kini dan selamanya.


Aku sudah 50 tahun jadi ahli UMNO sejak tahun 1970. Usia 21 tahun dilantik dalam Jawatankuasa UMNO Bahagian.. 1978 menjadi Pengerusi Tetap Pemuda UMNO Bahagian dalam usia 25 tahun . Usia 31 tahun duduk balik ajk UMNO Bahagian.. Usia 49 tahun jadi Setiausaha UMNO Bahagian. Usia 61 tahun baru aku nak pegang jawatan Ketua UMNO Cawangan.
Dua kali kena pecat dalam UMNO. Aku tak lari pun dari UMNO. Selama itu, aku tidak pernah buat meniaga. Aku hanya bekerja makan gaji. Kawan-kawan aku semua Menteri, aku jarang sekali melangok kepejabat Menteri minta projek, kecuali urusan rakyat. Maka aku tidak boleh dikira sebagai penyamun dalam UMNO. merompak jauh sekali.
Petang tadi ada seorang yang baru nak up dalam UMNO.. nasihat aku jangan hentam UMNO. Aku gelak-gelak aja. Kata dia, jika ada apa masalah jumpa sahaja pemimpin. Aku lagi gelak, sebab aku ingat dia baru kenal pemimpin UMNO.
Sejarah aku 50 tahun dalam UMNO, jika kamu tidak ada jawatan tinggi dalam UMNO saperti Ketua UMNO Bahagian atau apa Ketua.. Tidak ada siapa peduli kau.. Itu sebab UMNO tidak ada roh.
Aku tak serang UMNO.. tetapi aku tegur UMNO.. Macam sebelum UMNO tersungkur. Aku sampai mencarut nak sampai message akan perihal UMNO ni.. Tidak ada siapa pun panggil untuk nak minta maklumat dan bertanya. Akhirnya apa aku kata. berkesudahan UMNO tersungkur..puncanya sikap ego dikalangan pemimpin UMNO, sebab dia sahaja pandai kerana dia Menteri dan memandang sebelah mata pandangan akar umbi.
Sekarang siapa2 yang melompat? aku selalu kata monyet-monyet dalam UMNO ini akan melompat sebelum dahan patah. Aku kenal monyet-monyet ini, yang melompat semuanya dapat nikmat masa dalam UMNO. Maka yang tinggal ialah soldadu yang bertempur. Walau pun luka dan cedera. Tetap bersama UMNO.
Terima Kasih atas nasihat. Persoalan adakah yang aku tegur akan merosakkan parti? Parti rosak kerana orang dan bukan Parti.. Jika Parti nak kuat, kita mesti terima pemimpin yang boleh ditegur. Jika masih berkelakuan macam masih jadi Kerajaan. Parti UMNO ini hantar sahaja kekubur kerana lubang kuburnya digali oleh pemimpinnya sendiri.
Bandar Sri Permaisuri.
Mei 23, 2019

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan mestilah selari dengan isu yang di wacanakan, sebarang ulasan yang tidak sewajarnya dalam isu tidak akan disiarkan atau dipadamkan kemudian

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.