Khamis, 14 November 2019

Politik Mahathir di Hujung Benua.


1.Ucapan Mahathir Mohamad waktu berkempen di P165 Tanjong Piai pada rabu Nov 13, 2019 di simpulkannya lebih kurang dia memperakui walau pun Najib Razak dituduh merompak, mencuri, penyamun dan juga penyangak tetapi Tanjong Piai dan negeri Johor dibawah Kerajaan BN maju dan makmur. Pemimpin yang dituduh perompak dan menyamun itu tidak menyebabkan rakyat menderita dengan kemiskinan, tidak ada peluang pekerjaan dan hanya makan sekali sehari.
2. Maka yang keluar dari majlis ceramah Perdana pun bertanya sama sendiri.
3. Sekarang bukan zaman Kerajaan BN yang merompak dan menyamun. Tetapi kenapa kehidupan rakyat khasnya diluar bandar terus menjunam. Harga komuniti hanya penghasilan 1000 RM sebulan berdasarkan cakap calon PPBM jika punya ladang sawit 5 hektar.
4. Maka pada pemerhatian orang atas pagar.. kepala mereka yang dah mula pening.. cakap PM ke 4 dan ke 7 ini diposisi mana?.. Apa maksud dan tujuan memuji pembangunan dan kemajuan Johor secara terbuka dihadapan pengundi P65 Tanjong Piai?
5, Jika dalam masa 18 bulan, Johor yang dahulu ramai rakyat miskin mundur dalam pembangunan infrastuktur dan sebagainya. Kini berubah maju kerana ditadbir oleh Kerajaan PH. Sudah pasti PBB@United Nation akan hantar negara miskin belajar dengan Kerajaan PH.
6. Sebenarnya Mahathir Mohamad dan sekutu sudah tidak ada modal untuk meracun dan membuat fitnah. Keputusan Mahkamah kepada Najib Razak mengunci mulut dia untuk bercakap macam filem 'cheap matinee' di zaman 60an dan 70an.. Filem movie ulangan dengan harga murah.
7. Keputusan P165 Tanjong Piai yang terletak dihujung benua Asia sama saperti telor yang terletak di hujung tanduk masa depan politik Dr Mahathir Mohamad . Jika calon PH kalah.. Dr Mahathir Mohamad perlu mengemaskan meja di Putrajaya.
8. Permintaan beliau mengosong mejanya bukan sahaja tuntutan Parti PKR yang Presidennya bakal PM ke 8 tetapi seluruh rakyat Malaysi. Maka itulah sebenarnya tuntutan rakyat bahawa penghabiskan penggal ialah Parti Pakatan Harapan tetapi bukan kepada Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri.
9. Salepas Novermber 16, jika Parti PPBM@Parti Bunga Raya kalah.. Bukan sahaja PKR memulakan satu slogan 'NOT OVERSTAY' Dr Mahathir Mohamad di Putrajaya.. Tetapi rakyat Malaysia juga perlu menyokong tanpa kira Parti Politik
10. Soal overstay ini telah dibincangkan di Istana negara sehari sebelum mengangkat sumpah jawatan Perdana Menteri. Saksi hidup masih banyak yang masih hidup. Itulah sebenarnya tuntutan para penyokong PKR..
11. Dr Mahathir Mohamad..jangan buat lupa.. Jangan sampai saksi yang ada dalam bilik itu bercakap soal dua tahun itu. Setakat kini hanya cakap mulut ke mulut dari Istana Raja sampai ke warung kopi.
12. Maka para ahli dan penyokong PH bukan parti PPBM, keluar lah mengundi calon BN.. Itu sahaja yang membolehkan anda memberikan kad kuning sebelum kad merah kepada Dr Mahathir Mohamd.. supaya jangan Overstay di Putrajaya pada 9hb Mei 2020.
Sang Kelambai.
November 14, 2019.
Bandar Sri Permaisuri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ulasan mestilah selari dengan isu yang di wacanakan, sebarang ulasan yang tidak sewajarnya dalam isu tidak akan disiarkan atau dipadamkan kemudian

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.